XXIV Międzynarodowy Festiwal Jazzowy JAZZ BEZ…

2 – 8 grudnia 2024 roku

Centrum Kulturalne w Przemyślu

 

Beznazwy-1.jpg

 Bilety 50 zł dostępne w kasie CK lub na stronie

https://ck.przemysl.pl/bilety

 bilet.jpg

 

PROGRAM

2 – 4 XII – Polsko – ukraińskie warsztaty jazzowe dla młodzieży, (bezpłatne)

Prowadzący:

Tomasz Kudyk/Ryszard Krawczuk – instr. dęte

Igor Zakus – bas

Tomasz Pacanowski – gitara

Rafał Karasiewicz – fortepian

Andy Middleton – teoria jazzu

 Ramowy program:

2 grudnia br. – godz. 11 do 14, 16.30 do 19

3 grudnia br. – godz. 11 do 14, 16 do 19

4 grudnia br. – godz. 10.30 do 13, 15 do 18 (zajęcia teoretyczne A. Middleton)

Miejsce: Klub Piwnice,

Zgłoszenia: telefonicznie 16 678 20 09 lub na s.blaut@ck.przemysl.pl

 

5 XII (czwartek) godz. 19.00

- koncert finałowy uczestników warsztatów

- ANDY MIDDLETON & BROTHERS IN JAZZ (USA/PL)

 

IMG_9051.jpg

 

ANDY MIDDLETON & BROTHERS IN JAZZ (USA/PL)

Andy Middleton – saksofon tenorowy i sopranowy
Grzegorz Daroń – perkusja
Tomasz Pacanowski – gitara
Rafał Karasiewicz – fortepian, instr. klawiszowe
Jacek Szafraniec – gitara basowa, kontrabas

 Kolejny przykład polsko-amerykańskiej jazzowej współpracy – po zespołach Urbaniaka z muzykami z ojczyzny jazzu, czy nagraniach nieodżałowanego Jarka Śmietany z gitarowym maestro w osobie Johna Abercrombie.

Saksofonista Andy Middleton, urodzony w Harrisburgu w stanie Pennsylvania, a wykształcony na uniwersytetach w Rochester i Miami, to artysta o koneksjach i osiągnięciach imponujących. Grał  w zespołach tak renomowanych, jak big bandy Boba Mintzera (znanego głównie z jazz-rockowego Yellowjackets) i Lionela Hamptona albo też Jazzowa Orkiestra Marii Schneider. Na jego debiutanckim albumie wystąpił słynny pianista Joey Calderazzo, a producentem kolejnego był saksofonista Dave Liebman,  współpracownik samego Milesa Davisa.

Polscy „Brothers in Jazz” Middletona  prezentują  najwyższy poziom kompetencji warsztatowych. Perkusista Grzegorz Daroń i pianista Rafał Karasiewicz to, odpowiednio, absolwenci bydgoskiej i wrocławskiej Akademii Muzycznej, grajacy w Royal Symphony Orchestra (Daroń) i z bez wątpienia zasłużenie renomowanym Krzesimirem Dębskim (Karasiewicz). Grzegorz Daroń jest również uznanym kompozytorem muzyki filmowej oraz producentem. Jacek Szafraniec to z kolei sesyjny współpracownik tak sławnych wykonawców poprockowych, jak Janusz Panasewicz czy Muniek Staszczyk, a Tomasz Pacanowski to wszechstronny instrumentalista i kompozytor, współpracujący między innymi ze znaną wokalistką Justyną Steczkowską. Określają się jako muzycy czerpiący „radość z przekraczania granic stylistycznych i improwizacji”, która to radość,  udzieli się także wymagającej publiczności JAZZ BEZ…

 

6 XII (piątek) godz. 19.00

Michał Barański  MASOVIAN MANTRA (USA/PL)

Michał Barański – kontrabas, gitara basowa, konnakol vocal percussion

Shachar Elnatan – gitara, wokal

Michał Tokaj – fortepian, instrumenty klawiszowe

Łukasz Żyta – perkusja

MASOVIAN_MANTRA_LP.jpg

 „Masovian Mantra” stanowi wybór co najmniej trzech wątków, które muzycy pod wodzą Michała„Masovian Mantra” stanowi wybór co najmniej trzech wątków, które muzycy pod wodzą MichałaBarańskiego tj. Shachar Elnatan (gitara), Michał Tokaj (piano), Łukasz Żyta (perkusja), Bodek Janke (tabla),Kuba Więcek (saksofon), Kacper Malisz (skrzypce), Joachim Mencel (hurdy-gurdy), Olga Stopińska (wokal),Jan Smoczyński (akordeon) oraz Dziadek Tadek (recytacja) próbują połączyć w jednej przestrzeni. Są tomuzyczne Indie, polska tradycja ludowa (z symbolicznym mazurkowym trójmiarem) i brzmieniewspółczesnego jazzu, wraz z jego wzorami, sięgającymi lat 70. Warto w tym miejscu przywołać z jednejstrony legendarnego Raviego Shankara czy grupę Shakti z Johnem Mc Laughlinem, praktykę hinduskiegośpiewu rytmicznego konnakol, ale też z drugiej strony dokonania muzyków polskich, w tym głównieZbigniewa Namysłowskiego (z którym Michał Barański nagrał album „Assymetry”), Tomasza Stańki (słynnawyprawa do Taj Mahal), grupę Osjan czy eksperymenty Sławomira Kulpowicza z wirtuozem sitaruShujaatem Khanem.Rodzime wątki etniczne są w tym wypadku związane z regionem południowego Mazowsza, z dominującym,mazurkowym metrum trójdzielnym. Uważne ucho wychwyci także brzmienia inspirowane najogólniej rzeczbiorąc, sceną jazzu fusion czy ethno-fusion (m.in. Weather Report, Pat Metheny, Joe Zawinul Syndicate),atakże stylistyką artystów współczesnych, coraz bardziej docenia-nych przez słuchaczy i krytykę, jak choćbyormiańskiego pianisty Tigrana Hamasyana (na którego powołuje się Michał Barański). Kontynuując listęinspiracji, trzeba dodać elitę kontrabasistów i twórców nowoczesnej szkoły gitary basowej, takich jaklegendarny Jaco Pastorius czy działający współcześnie Avisha i Cohen i Hadrien FeraudMichał Barański – gitarzysta i kontrabasista, jeden z najbardziej kreatywnych, poszukujących i odważnychartystów współczesnej polskiej sceny jazzu. Jego dorobek, niezależnie od działalności klubowej, estradowej iedukacyjnej, obejmuje kilkadziesiąt płyt, zrealizowanych u boku liderów reprezentujących różne, niekiedyskrajne rejony sceny muzycznej. Zestaw płyt składających się na muzyczny portret Michała Barańskiegomógłby w skrócie obejmować takie albumy, jak choćby „Presence” tria Triology wraz z jego mentoremBrad’em Terrym (2000), z udziałem Mateusza Kołakowskiego i Tomasza Torresa. „Assymetry” z zespołemZbigniewa Namysłowskiego (2006), „Umiera piękno” Agi Zaryan (2007), „Early Reflections” z Bennie MaupinQuartet (2008) oraz „Sacrum Profanum” z kwartetem Adama Bałdycha. W biografii Michała Barańskiegopojawiają się bez mała wszystkie kluczowe nazwiska polskiego jazzu, w tym, obok wymienionego ZbigniewaNamysłowskiego, również Tomasza Stańki i Michała Urbaniaka. Ostatnio studiuje indyjską muzykękarnatycką i w praktyce demonstruje indyjską perkusję wokalną (konnakol).

 

7 XII godz. 19.00

 

Funky_Flow_cover_1.png

 Funky Flow

to wybuchowa mieszanka jazzu i funky z elementami bluesa i rocka. To prawie typowe organ trio. Muzyka oparta na funkowym groovie, organowym basie i harmonii oraz gitarowym pierwszym planie. Autorskie kompozycje mieszają się ze standardami jazzowymi i coverami w wyjątkowych aranżacjach.

Zespół powstał w 2005 r i od tego czasu przeszedł długa drogę muzyczną jak i personalną.

Przez te prawie 20 lat Funky Flow nagrał 2 albumy (Couple of Grooves oraz 3), przejechał Polskę i nie tylko występując na festiwalach i koncertach klubowych z których warto wymienić m.in

  • Pozytywne Wibracje Festiwal - na jednej scenie przed Angie Stone w projekcie Eskaubei i Funky Flow - Białystok
  • Art Territory - Łuck (UA)
  • Krokus Jazz Festiwal - Jelenia Góra
  • Art Fest - Tarnów
  • Rzeszów Jazz Festiwal itp.

Ponadto muzycy poza zespołem mają udział w produkcji i nagraniach kilkunastu płyt, zagrali kilkaset koncertów, łącznie z występami na South by West (Texas), Przystanek Woodstock czy eliminacje Eurowizji, współpracowali lub występowali m.in z Jennifer Batten (Michael Jackson), Jack Moore (syn Gary Moore’a), Wojtek Pilichowski, Zbigniew Jakubek, Krzysztof Puma Piasecki i inni.

Funky Flow to:

Jakub Szturm - gitara

Tomek Drachus - hammond, syntezatory

Tomek Stawarz - perkusja

8 XII godz. 19.00

ANDRZEJ ZAUCHA SongBook

Andrzej Jagodziński – fortepian

Andrzej Łukasik – kontrabas

Marcin Jahr – perkusja

Janusz Szrom - wokal

Brown_and_Beige_Simple_Fashion_Sale_A3.jpg

 

ANDRZEJ ZAUCHA-SONGBOOK Jest to koncert poświęcony wybitnemu polskiemu wokaliście Andrzejowi Zausze. Program koncertu powstał z utworów ułożonych chronologicznie, wg dat ich nagrywania. Taki porządek utworów znakomicie naświetla drogę artystyczną artysty i w ciekawy sposób pokazuje kierunek rozwoju jego artystycznego języka. Usłyszycie Państwo oprócz znanych przebojów, tj. „Byłaś serca biciem” czy „Siódmy rok” wiele innych, zapomnianych utworów, które leżakowały na archiwalnych półkach ponad trzy dekady, a po latach będą przeżywały swoją kolejną premierę, ale już w jazzowej odsłonie. Janusz Szrom, czołowy polski wokalista jazzowy i główny inicjator projektu jest także autorem opracowania nutowego wszystkich utworów wykonywanych przez Andrzeja Zauchę, które to opracowanie ukazało się w formie trzech tomów zatytułowanych „Andrzej Zaucha SongBook”. Tytuł koncertu został zaczerpnięty właśnie od tego zbioru. Pozostali muzycy to czołowi przedstawiciele polskiej sceny jazzowej. Zatem proponujemy Państwu koncert, który, mamy nadzieję, będzie wydarzeniem niezwykłym.