• Slider 737
  • Slider 736
  • Slider 734
  • Slider 732
  • Slider 743
  • Slider 672
  • Slider 706
  • Slider 742
  • Slider 738
  • Slider 731

Poznaliśmy wyniki 42. Biesiady Teatralnej

Protokół z posiedzenia
Jury 42. Biesiady Teatralnej - Konfrontacji Zespołów Teatralnych Małych Form w Przemyślu

 

Jury w składzie:
Joanna Trzepiecińska – przewodnicząca
Marcin Bortkiewicz
Łukasz Drewniak
Rafał Fudalej

po obejrzeniu w dniach 26-28 sierpnia 2021 roku 12 prezentacji konkursowych i burzliwej, aczkolwiek niezwykle merytorycznej dyskusji przygotowało następujący werdykt:

Złoty Róg Myśliwski Króla Jana wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 3500 złotych zł ufundowaną przez Marszałka Województwa Podkarpackiego  otrzymuje Teatr Fieter z Ozimka za spektakl N.K.R. wg tekstu Arnolda Weskera w reżyserii Roberta Konowalika.

Srebrny Róg Myśliwski Króla Jana wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 3000 zł ufundowaną przez Dyrektora Centrum Kulturalnego trafia do Zespołu Teatralnego Sceny „i” z Młodzieżowego Domu Kultury im. Andrzeja Bursy w Krakowie za spektakl Tableaux Vivants w reżyserii Joanny Rudkowskiej i zespołu.

Brązowy Róg Myśliwski Króla Jana wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 2500 złotych ufundowaną przez Wójta Gminy Horyniec jest od dziś własnością młodego zespołu Teatru V w Siedlcach za spektakl W oczy mi patrz: recital Samanty wg scenariusza i w reżyserii Wiktorii Wonschik.

 

Nagrody indywidualne jury rozdzieliło w następujący sposób:

Złotą Misę Borowiny wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 1100 złotych ufundowaną przez  Centrum Kulturalne w Przemyślu zdobyła Angelika Panas za monodram Ja, Mania we własnej reżyserii na podstawie sztuki Artura Pałygi.

Srebrną Misę Borowiny wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 900  złotych ufundowaną przez Centrum Kulturalne w Przemyślu, nagradzamy Grzegorza Reszkę autora jednoaktówki Bolero wystawionej przez Teatr Kapslok z Dzielnicowego Ośrodka Kultury Ursynów w Warszawie we własnej reżyserii.

Brązową Misę Borowiny wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 700 złotych ufundowaną przez Centrum Kulturalne w Przemyślu otrzymuje Piotr Wawer za scenariuszowe opracowanie tragicznego zdarzenia z własnego życia w spektaklu Po prostu wyreżyserowanym przez Weronikę Szczwińską i wyprodukowanym przez Teatr InSzPer w Urlach.

 

Ponadto jury przyznało następujące wyróżnienia:

Wyróżnienie specjalne wraz z nagrodą pieniężną w wysokości 600 złotych ufundowane przez Centrum Kulturalne w Przemyślu dla Amatorskiego Teatru Towarzyskiego ze Stowarzyszenia Kulturalno-Oświatowego Węglin Północy w Lublinie za spektakl Teatr Amatorski na podstawie sztuki Michała Bałuckiego i w reżyserii Dariusza Borucha i zespołu.

Jury postanowiło przyznać dwa honorowe wyróżnienia:

aktorowi Krzysztofowi  Olejniczakowi z zespołu Teatru THE M.A.S.K. z Bielska Podlaskiego za rolę Męża/Sąsiada w spektaklu Reality Show(s). Kabaretu o rzeczach strasznych w reżyserii Mateusza Sacharzewskiego

oraz

aktorce Marii Łojek za rolę Babci Eugenii w Tangu Sławomira Mrożka w reżyserii Marii Bembenek z Amatorskiego Teatru Dramatycznego im. Józefa Żmudy z Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.

 

Jury 42. Edycji Biesiady Horynieckiej wyraża podziękowania dla organizatorów za to, że w trudnym czasie pandemii i powracających lockdownów udało się doprowadzić do spotkania artystów teatrów amatorskich i ich publiczności w nowym terminie i nowym miejscu. Przemyskie prezentacje konkursowe zachowały ducha horynieckiego festiwalu, jury dziękuje za temperaturę porannych omówień rywalizujących ze sobą twórców i przedstawień oraz żywy odbiór spektakli. Nowe miejsce, w którym odbyła się Biesiada dodało festiwalowi inny odcień emocji, wpisało go w życie miasta, otworzyło zespoły na odmienne doświadczenia konkursowego grania. Mamy nadzieję, że festiwal nie tylko wróci za pół roku w ferie do Horyńca Zdroju, ale będzie miał też, drugą, letnią odsłonę organizowaną właśnie w Centrum Kulturalnym w Przemyślu. W dobie nieustającego lęku o los teatru, o kondycję artysty i wierność widza warto by teatr amatorski nie tylko bronił dawno zdobytych przyczółków, ale wręcz przeciwnie – rozrastał się, zyskiwał nowe konteksty. Podpowiadamy organizatorom następujące hasło przewodnie kolejnych – miejmy nadzieję na stałe podwójnych edycji Biesiady w Horyńcu i Przemyślu, zimą i latem: Jedna idea, dwa festiwale, jeszcze więcej nagród. Polski teatr amatorski zdecydowanie zasługuje na taki deszcz... nagród!

 

Zobacz zdjęcia z pierwszego dnia

Zobacz zdjęcia z drugiego dnia

Zobacz zdjęcia z trzeciego dnia

 

  • Biesiada TeatralnaOgólnopolski Festiwal Kapel Folkloru MiejskiegoKarpackie Biennale Grafiki Dzieci i MłodzieżyJazz bez

  • Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych

Copyright © 2021 Centrum Kulturalne w Przemyślu | Wszelkie prawa zastrzeżone